Apr 20, 2015

191 – Τὸ ἀποτρόπαιο πρόσωπο τοῦ ἰμπεριαλισμοῦ

191 – Τὸ ἀποτρόπαιο πρόσωπο τοῦ ἰμπεριαλισμοῦ

Ἡ Ἑλλὰς ἐγέννησε ἕνα παραμορφωμένο παιδὶ στὴν Ἀναγέννηση: τὴν Δυτικὴ Εὐρώπη. Αὐτὴ ἡ Εὐρώπη, ποὺ ὡς σελήνη ἀπεκόπη ἀπὸ τήν μητέρα γῆ, τὴν Ἑλλάδα, δὲν παράγει φῶς, παρὰ μόνον ἀντανακλᾷ τὸ φῶς τοῦ Ἕλληνος Ἀπόλλωνος ἡλίου. Πρόκειται γιὰ νεκρὴ σελήνη ποὺ φκιασιδώνεται μὲ ὑπέροχους γοτθικοὺς χριστιανικοὺς ναούς, ποὺ φέρουν τὸ ὄνομα cathédrale de Chartres cathédrale de Reims, αἱματοβαμένους μὲ ληστρικὲς σταυροφορίες ποὺ ἐπλούτισαν τὸ 1204 τὴν Βενετία κατόπιν τῶν λεηλασιῶν τῆς Κωνσταντινουπόλεως.

Καὶ τότε, τὸ 1821, ἐβάλθημεν νὰ εἰσχωρήσουμε σὲ ἐκείνην τὴν Εὐρώπη-Δράκουλα καὶ ὁ κυβερνήτης μας ὁ Κωνσταντῖνος Καραμανλῆς ὁ πρεσβύτερος, νὰ ὁδεύσῃ τὸ 1978 στὸ Ἀκυίσγρανον, στὸ παλάτι-κοτέτσι τοῦ ἀπιθάνου βασιλίσκου τοῦ 800 μ.Χ. Καρλομάγνου, γιὰ νὰ ἀποδεχθῇ τὸ βραβεῖο Καρλομάγνου πιστοῦ Εὐρωπαίου!  Καὶ ὁ Παρθενών, ὁμοῦ μετὰ τοῦ Ἁγίου Ὄρους, ἐκαλύφθη μὲ τὸ βαρὺ πέπλο ντροπῆς εἰσόδου στὴν Εὐρωπαϊκὴ Ἕνωση τῶν ἐκλεπτυσμένων βαρβάρων Φράγκων, ὁδηγούμενοι εὐθέως στὸν Ἅδη, μὲ τὸ γερμανικὸ εὐρὼ στὸ στόμα. Καὶ ὅλοι μαζὶ οἱ παρηκμασμένοι  ὑπήκοοι τῆς ἄλλοτε Ἑλλάδος νὰ βελάζουμε: εἴμεθα καὶ θέλουμε νὰ εἴμεθα Εὐρωπαῖοι! Στρατὸς γηρασμένων συνταξιούχων ἀντεκατέστησε τοὺς 300 τοῦ Λεωνίδα γιὰ νὰ ἐξασφαλίσῃ τὸ τριακοσάρι τῆς συντάξεως καὶ ἐπήραμε στοὺς ὤμους μας καὶ στοὺς ὤμους τῶν ἀπογόνων μας, ὅπως οἱ Φαρισαῖοι τὶς ἁμαρτίες τῶν Χριστοκτόνων, τὰ ἐγκλήματα τῶν δυτικῶν ἰμπεριαλιστῶν ποὺ ἐσυνέχιζαν νὰ κατακαίουν, Γιουγκοσλαυΐα, Ἀφγανιστάν, Ἰράκ, Συρία, Λιβύη.

Καὶ τώρα, πέντε ἑκατομμύρια ἐξαθλιωμένων ἀνθρωπίνων ἐρειπίων συνωστίζονται στὰ παράλια τῆς Ἀφρικῆς καὶ τῆς Μέσης Ἀνατολῆς, θύματα τοῦ δυτικοῦ φραγκικοῦ ἰμπεριαλισμοῦ, ὁ ὁποῖος ἀφοῦ κατέστρεψε ὁλοσχερῶς τὶς χῶρες τους, κατεκρεούργησε καὶ ἐβίασε τοὺς πολιτισμένους πληθυσμοὺς τῆς Ἀνατολῆς. Πόσοι Ἕλληνες ἆραγε ἐξώδευσαν 17 € ἀπὸ τὸ τριακοσάρι τους γιὰ νὰ ἀγοράσουν τὸ τρομακτικὸ χαστούκι ποὺ ὁ Γάλλος μαῦρος Φρὰντζ Φανὸν ἔδωσε στοὺς Εὐρωπαίους τὸ 1961, μὲ τὸ βιβλίο του Τῆς Γῆς οἱ Κολασμένοι (ἐκδόσεις Κάλβος 1982), μὲ πρόλογο τοῦ Σάρτρ;

Τὸ κίτρινο πύον τοῦ μίσους τῶν κολασμένων τῆς ἀποικιοκρατίας τὸ περισυνέλεξαν οἱ τζιχαδιστὲς ποὺ σήμερα ἀποβιβάζονται κατὰ χιλιάδες στὸ ἔδαφος τῆς Ἑλλάδος, ἀκολουθῶντας τὶς χιλιάδες τῶν πνιγμένων στὴν Μεσόγειο ἀπελπισμένων λαθρομεταναστῶν γιὰ νὰ λιασθοῦν στὰ παγκάκια τῆς Κυψέλης. Καὶ οἱ δημοσιογράφοι μας συνεχίζουν νὰ καταδικάζουν τὴν βία ἀπὸ ὅπου καὶ νὰ προέρχεται ἐνῷ ἡμεῖς τρῶμε τὰ ψάρια τῆς Μεσογείου, θρεμμένα μὲ τὶς σάρκες τῶν πνιγμένων, καὶ αὐτοὶ συνεχίζουν νὰ πληρώνονται  ἀπὸ τοὺς βιαστὲς τῶν ἐθνῶν, νὰ ὁμιλοῦν γιὰ πολιτισμὸ ἐν μέσῳ λουτρῶν αἵματος δισεκατομμυρίων κολασμένων τῆς γῆς ἀπὸ τὰ ἀφεντικά τους. Ξυπνήσατε Ἕλληνες!  Ἀρκετὸ ὑπνωτικὸ μᾶς ἔριξαν οἱ ἰμπεριαλιστές. Ὅχι δὲν  φταῖνε οἱ Ἑβραῖοι, οὔτε οἱ Τοῦρκοι, οὔτε οἱ Ἀνατολικοί. Φταῖνε οἱ ἐπάρατοι Φράγκοι ποὺ ἀφοῦ τοὺς ἐποτίσαμε μὲ τὸ μητρικό μας γάλα, αὐτοὶ ἐμεγάλωσαν ὡς Φράνκενσταϊν.


Δημήτρης Κιτσίκης                                 20  Ἀπριλίου 2015

40 comments:

  1. Βλέπω μεγάλα και ακραία επεισόδια να διαδραματίζονται τους επόμενους μήνες στην πατρίδα μας κ.Κιτσικη!δυστυχως τα πράγματα αρχίζουν και αγριεύουν και φαίνεται πως το πράγμα δεν παει καλα!μετα και το διάβημα απο την Αμερική τις τελευταίες ώρες!ποια η γνώμη σας κ.Κιτσικη?θα αρχίσουν να γίνονται για αρχή και μικρό επεισόδια στην χώρα μας?

    ReplyDelete
  2. Όπως προσπάθησα να δείξω στο παρελθόν,[1] η σημερινή, σχεδόν ολοκληρωτική, καταστροφή των λαϊκών στρωμάτων στην Ελλάδα, στην πραγματικότητα, δεν ξεκίνησε το 2010, αλλά είχε τις ρίζες της στο 1981, όταν η Ελλάδα εντάχθηκε στην ΕΕ. -http://www.inclusivedemocracy.org/fotopoulos/greek/grE/gre2015/2015_04_15.html#sthash.UdLUQBfv.dpuf

    λέει καὶ έπιμένει ὁ κος Τάκης Φωτόπουλος. Ὅμως ὄχι μόνο ὑπάρχουν φαίνεται όργανωμένες προβοκάτσιες καὶ κόντρα-προβοκάτσιες γιὰ τὴ δημιουργία τοπικῆς άνάφλεξης ὅποτε χρειαστεῖ, ὄχι μόνο μᾶς ἔχουνε γδύσει καὶ καταστρέψει καὶ ἀκόμα χρωστάμε τὰ μαλλιοκεφαλά μας καὶ θέλουνε νὰ σκοτωθοῦμε, ἀλλά οἱ πληρωμένοι δημοσιογράφοι λένε νὰ συνεχίσουμε νὰ πληρώνουμε ἀκολουθώντας τὴ Δύση στὴ μαζική αὐτοκτονία.

    Γιατί δὲν σταματάμε - διότι, ὅπως ἀπέδειξε περίτρανα ὁ τρισκατάρατος ἑλληνικός ἐμφύλιος πόλεμος, ποὺ μᾶς ἔχει σημαδέψει, ἡ Ἑλλάδα εἶναι αὐτοκρατορία, δὲν εἶναι ἐθνικό κράτος. Ὁ ἔλεγχος τῆς Ἑλλάδας ἀπό τὴ Δύση ΕΙΝΑΙ τὸ ἑλληνικό κράτος, ἀντίθετα μὲ τὸν πληθυσμό του. Γιατί ;'

    Γιὰ τον ἀπλούστατο λόγο, διάολε, ὅτι ἡ ἐθνική ἀνεξαρτησία ἀκούγεται ὠραῖα σὰν σύνθημα, ἀλλά ἀνεξάρτητο κράτος σηναίνει κράτος καὶ κράτος σημαίνει λιώσιμο τοῦ πληθυσμοῦ άπό μιὰν ὑποτιθέμενη ἀρχή. Ἐ, πρός τιμήν τους, οὶ Ἕλληνες ΔΕΝ τὴ θέλουν αὐτή τὴν ἀρχή, διότι ποιός εἶσαι σὺ ῥε μάγκα ! Ἡ σωτηρία τῆς Ἑλλάδας φαίνεται λοιπόν νὰ περνᾶ ἀπό ἕνα παράτολμο σχέδιο. Νὰ γυρίσουμε πίσω στὸ 800 μ.Χ. καὶ νὰ βροῦμε τρὸπο νὰ ἐξουδετερωθεῖ ὁ Καρλομάγνος μέσα στὸ ἴδιο του τὸ ἔδαφος.

    ReplyDelete
  3. Ηρεμία. Τίποτα δε θα πάθουμε.

    Συνεχίζετε δυστυχώς κύριε Κιτσίκη να αναπαράγετε(ελπίζω και νομίζω άθελά σας) την καταστροφολογία του πιο σκοτεινού συστήματος.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ἑ.Μ. ἴσως ἔχεις δίκιο καὶ ἐσύ καὶ ὁ κος Κιτσίκης. Ἴσως ἡ Δύση εἶναι ἕνα σύστημα ψυχολογικῶν τεχνικῶν.

      Delete
  4. "[...] Εάν ἡ Ἑλλάδα μπορεῖ νὰ διαπραγματευτεῖ μιὰ μέση, λογική και συμβιβαστική λύση, ποὺ θὰ βάζει κάποιο φρένο στὴ λιτότητα, εἶναι δύσκολο νὰ δοῦμε ὅτι ὁ κίνδυνος ἐξόδου ἀξίζει τον κόπο.Και οι πιστωτές θα εξυπηρετηθούν εξίσου από έναν τέτοιο συμβιβασμό. Αυτό θα συμβεί λοιπόν; Αυτό εἶναι τὸ σωστό νὰ γίνει."

    Αύτά λέει ὁ νομπελίστας καὶ φοβερός, μὰ τὸ Θεό, οἰκονομολόγος Πὼλ Κροῦγκμαν . Κολοκύθια μὲ τη ῥίγανη. Οἱ δυτικές ἀνώτερες τάξεις προσπαθοῦν νὰ κερδίσουν χρόνο μὲ ὀλίγη φιλανθρωπία. Καὶ νὰ μὲίνει ὁ κοσμάκης φορτωμένος....νὰ τὸν ξαλαφρώσουμε λιγάκι ῥε παιδί μου, λέει ὸ Κροῦγκμαν, μὴν εἴμαστε τόσο βάρβαροι μὲ τὸ Γαϊδοῦρι....

    ReplyDelete
  5. Κύριε Κιτσίκη, ο ιμπεριαλισμός πταίει που γεννοβολάνε οι μαύροι; Επιστήμων είσθε εσείς ή προπαγανδιστής της Ανατολικής Παρατάξεως με φοβερό μίσος κατά του Ιμπεριαλισμού, λόγω των εμπειριών σας ως εσωτερικός σε γαλλικό σχολείο;

    ReplyDelete
  6. Προειδοποιῶ τὸν Unknown ὅτι τὴν προσεχῆ φορὰ ποὺ θὰ ἀναφερθῇ σὲ δῆθεν προσωπικά δεδομένα, ὅπως ποῖες ἦσαν οἱ δῆθεν ἐμπειρίες μου ὡς ἐσωτερικὸς σὲ γαλλικὸ σχολεῖο, τὶς ὁποῖες οὕτως ἤ ἄλλως ὁ παραπάνω προβοκάτορας δὲν δύναται νὰ γνωρίζῃ ἤ ποὺ θὰ γράφῃ ῥατσιστικὲς ἀσυναρτησίες ὅπως ὅτι ὁ ἰμπεριαλισμὸς δὲν φταίει
    ποὺ γενοβολοῦν οἱ Μαῦροι, τὸ σχόλιό του θὰ διαγράφεται. Στὴν δραματικὴ κατάσταση στὴν ὁποία εὑρίσκεται ἡ χὠρα μας σήμερα, τὸ ὀλιγώτερο ποὺ περιμένουμε ἀπὸ τοὺς ἐδῶ κατοίκους εἶναι νὰ παρουσιάζουν τοὐλάχιστον ἕνα πολιτισμένο πρόσωπο.
    Δημήτρης Κιτσίκης

    ReplyDelete
  7. Ὁ ἰμπεριαλισμός εἶναι ἡ προέκταση τοῦ πολιτισμοῦ ὑπό τὴ δυτική έννοια, τῆς civilisation, τὴν ὁποῖα oἱ κοινωνιολόγοι ὁρίζουν ὡς "αὐτοσυνειδησία τῆς Δύσεως". Μέ ἄλλα λόγια ἡ civilisation τῶν Δυτικῶν πόλεων εἶναι τὸ πνεῦμα ὑπεροχῆς τῶν πόλεων ἔναντι τῆς ὑπαίθρου, τῶν πλουσίων ἔναντι τῶν φτωχῶν καὶ τῶν Δυτικῶν ἔναντι τῶν Ἀνατολικῶν, τῶν Νοτίων καὶ τῶν....πιὸ Δυτικῶν.

    Ἡ δυτική civilisation προέρχεται ἀπό τὴν Ἀναγέννηση καὶ διεκδικεῖ τὴν κληρονομιά τῆς ἑλληνορωμαϊκῆς ἀρχαιότητας. Εἶναι κοσμική ἔννοια διότι ὁ χριστιανισμός θεωρητικά δὲν διακρίνει τὸν ἄνθρωπο τῆς ὑπαίθρου άπό τὸν ἄνθρωπο τῆς πόλεως - ἐξάλλου μέχρι τὴν Ἀναγέννηση ἡ ὕπαιθρος ἥταν κάπου τὸ ὀγδόντα τοις ἑκατό καὶ βάλε τῆς Δυτικῆς Εύρώπης.

    Λεκτική ἀλλά καὶ ἔμπρακτη προπαγάνδα ἐπαναφέρει τὴν ἔννοια τῆς civilisation γιὰ νὰ δικαιολογήσει τὶς στρατιωτιές ἐπεμβάσεις στὸ ὄνομά της. Κατά τὸν βομβαρδισμό τῆς Γιουγκοσλαυίας ὁ Γάλλος διανοούμενος Glucksmann ἔλεγε δημοσίως ὅτι οἱ μουσουλμάνοι τῆς Βοσνίας ἦταν πολιτισμένοι καὶ οἱ Σερβοβόσνιοι ἄνθρωποι τῆς ὑπαίθρου, brutes assoifées de sang, κτήνη ποὺ διψάνε γιὰ τὸ αἶμα τῶν πολιτισμένων.

    ReplyDelete
  8. Το πρόβλημα δεν είναι ο ιμπεριαλισμός. Το πρόβλημα είναι τι είδους ιμπεριαλισμό.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Μέχρι στιγμῆς ὁ ἰμπεριαλισμός σημαίνει ἀπαραιτήτως στρατιωτική κυριαρχία. Ὁ ἱστορικός Φίνλεϋ θεωροῦσε τὴν Ἀθηναϊκή Συμμαχία imperium.

      Delete
  9. ΜΕΣΩ ΜΙΑΣ ΚΡΙΣΗΣ ΘΑ ΚΑΤΑΦΕΡΟΥΜΕ ΝΑ ΕΠΙΒΑΛΟΥΜΕ ΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΣΚΟΠΟ ... ΟΣΟ ΠΟΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΙΝΑΙ Η ΚΡΙΣΗ ΤΟΣΟ ΠΟΙΟ ΕΥΚΟΛΑ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΑΠΟΔΕΚΤΑ ΤΑ ΘΕΛΗΜΑΤΑ ΜΑΣ

    Β.ΣΟΙΜΠΛΕ




    ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΣΤΕ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΜΕΓΑΛΗ ΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΤΑ ΕΘΝΗ ΘΑ ΑΝΑΓΚΑΣΤΟΥΝ ΝΑ ΔΕΧΘΟΥΝ ΤΑ ΘΕΛΗΜΑΤΑ ΜΑΣ

    Δ.ΡΟΚΦΕΛΕΡ

    http://rutube.ru/video/2b40d06f47c7d9977363ddf634d9cfd6/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Δὲν ὑπάρχουν θελήματα. Ἡ ὕπαρξη θελημάτων εἶναι μιὰ ἐδραιωμένη ψευδαίσθηση σύμφυτη μὲ τὴν κρίση. Γιὰ νὰ ἐξηγήσουμε τὴν κρίση τὴν ἀποδίδουμε στὴ βούληση κακῶν πνευμάτων.

      Delete
    2. Ἐάν δὲν κάνω λάθος ὁ πυρῆνας τοῦ Χριστιανισμοῦ εἶναι ἡ ἀνυπαρξία κακῶν πνευμάτων. Ἡ πίστη ὅμως σὲ κακά πνεύματα ἦταν καὶ εἶναι τόσο ἐδραιωμένη ποὺ ἥταν δύσκολο αὐτό νὰ διασαφηνιστεῖ.

      Delete
  10. Tὸ σχόλιο τοῦ κου Ἰχώρ παραπάνω εἶναι καταπληκτικό. Θὰ μποροῦσε νὰ διαβαστεῖ ὡς ἐξῆς - τὶ εΐναι, τέλος πάντων, αὐτός ὁ ἰμπεριαλισμός, καὶ μήπως θὰ μποροῦσε νὰ εἶναι κάτι πιὸ Φίνο, Κοφτερό, ἀπό τὴν ἰδέα μιᾶς κανονιοφόρου ; Ἐπιχειρῶ μιὰν ἀπάντηση.

    Οἱ καθεδρικοί τῆς Σάρτρ, τῆς Ἀμιένης καὶ τῶν Παρισίων χτίστηκαν μὲ αἶμα, ὅπως ὁ Παρθενώνας. Ἡ ἐξύμνησή τους εἶναι ὴ ἐξύμνηση τοῦ αἴματος. ἀναγκαστικά ; ἤ ὄΧΙ, Ἐκτός κι ἄν ἡ σκέψη τοῦ ὑμνητή δὲν εἶναι αἰματοβαμμένη, ἤ ἄν δὲν παραγνωρίζει τὸ γεγονός τοῦ άνθρωπίνου αἴματος. Ὁ ἰμπεριαλισμός λοιπόν, εἶναι ἡ ἔμπρακτη διάδοση τῆς ἀνθρωποκτονίας.

    Ἡ διάδοση αὐτή γίνεται μέσω ἰδεῶν. Το αἶμα δὲν κατονομάζεται ἀλλά ἐξυπακούεται. Γιὰ παράδειγμα, ὅταν οἱ μετριοπαθεῖς λένε, ξαλαφρῶστε λιγάκι τοὺς Ἕλληνες ἀπό τὸ χρέος, ἐννοοῦν συνεχίστε τὴ σφαγή. Γι`αὐτό ἡ μετριοπάθεια σὲ περιόδους κρίσης μπορεῖ νὰ παροξύνει τὴν κρίση καὶ τὸ πληγωμένο ζῶο νὰ ξεχυθεῖ σκοτώνοντας ὅ,τι βρεῖ μπροστά του. Ὁ ταῦρος εἶναι χορτοφάγος άλλά ἀλίμονο σὲ κεῖνον ποὺ θὰ βρεθεῖ στὸ διάβα του ὅταν ἔχει άφηνιάσει.

    ReplyDelete
  11. Φεύγω σήμερα γιὰ Κούβα ὅπου καὶ θὰ παραμείνω γιὰ κάμποσο χρόνο. Ὁπότε νὰ περιμένετε καινούργιο ἄρθρο μου ὅταν ἐπιστρέψω.
    Δημήτρης Κιτσίκης

    ReplyDelete
  12. Ἐν τῇ ἀπουσίᾳ τοῦ κυρίου Κιτσίκη μεταφέρω ἀπό τὴν ἐφ. Ἡμερησια τὴν έξῆς περισπούδαστη ἀνάλυση τοῦ κου Γιάννη Λούλη "Μια συγκροτημένη στρατηγική απουσιάζει. Η κυβέρνηση Τσίπρα απλώς ξέρει τι ΔΕΝ θέλει [ΠΑΡ. ΣΟΛΟΙΚΙΣΜΟΣ]: Μεταρρυθμίσεις στο άρρωστο κράτος και το σαθρό οικονομικό πρότυπο, που χτίστηκε για δεκαετίες και οδήγησε τη χώρα στην άβυσσο."

    Ὅπερ μεθερμηνευόμενον, σφάξτε τὰ γυναικόπαιδα, τοὺς γέρους καὶ τοὺς ἀδύναμους, ρίξτε τους στὸν Καιάδα καὶ μεῖς οἱ πλουσιότερες οἰκογένειες νὰ προσκολληθοῦμε στοὺς`Οὔννους. Ἀὐτό εἶναι τό πρότυπο συμπεριφορᾶς ποὺ προβάλλεται ἀπό τὴν ὑποτιθέμενη Δύση. Σφάξτε τοὺς γέρους !

    Ἡ μεταβίβαση τῶν ἐντολῶν γίνεται ἀκαριαῖα ἀλλά δὲν διέταξε κανεὶς τὸν κο Λούλη νὰ ζητήσει σφαγή τοῦ λαοῦ. Ἡ μεταβίβαση γίνεται μέ μιὰν ἀνάδρομη κίνηση - τὸ σῶζον ἐαυτόν σωθήτῳ τοῦ κάθε κου Λούλη εἶναι ποὺ δημιουργεῖ τὴν ψευδαίσθηση τοῦ κέντρου διαβιβάσεως τῶν ἐντολῶν. Νὰ λοιπόν ἡ Δύση ποὺ ΔΕΝ θέλουμε. Τὸ σῶζον ἑαυτόν σωθήτῳ.

    ReplyDelete
  13. σημ. Οὕννοι μὲ δασεῖα μάλλον.

    ReplyDelete
  14. Όποιος δεν γνωρίζει ιστορία θα έχει την ατυχία να την ξαναζήσει.
    Ας θυμηθούμε την Ελλάδα στα τέλη του 19 ου αιώνα. Τότε, όπως και τώρα, η Ελλάδα έπαιρνε συνεχώς δάνεια από τις Μεγάλες Δυνάμεις, με τον όρο αυτές να διαχειρίζονται
    ορισμένα από τα έσοδα του κράτους.

    Πως η Ελλάδα οδηγήθηκε σε πτώχευση και τι έγινε τότε;

    Ο Τρικούπης γνωρίζοντας καλά τις περιορισμένες δυνα-τότητες του ελληνικού κράτους, δεν ενθάρρυνε τα ένοπλα επαναστατικά κινήματα στις πε-ριοχές της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας που κατοικούσαν υπόδουλοι Έλληνες. Αντί γι' αυ-τό, προτίμησε να τονώσει την ελληνικότητα των αλύτρωτων περιοχών ιδρύοντας σχολεία και εκκλησίες.
    Ο Τρικούπης ενίσχυσε τη δημοκρατία και ασχολήθηκε κυρίως με την οργάνωση του
    κράτους. Τις περιόδους της πρωθυπουργίας του πραγματοποίησε σημαντικά έργα για τον
    εκσυγχρονισμό της χώρας, όπως η διάνοιξη της διώρυγας της Κορίνθου και η αποξήραν-
    ση της λίμνης Κωπαΐδας, παίρνοντας δάνεια και από το εξωτερικό. Παράλληλα, βελτίωσε
    τις συγκοινωνίες με την κατασκευή οδικού και σιδηροδρομικού δικτύου.
    Καθώς όμως η Ελλάδα είχε δανειστεί μεγάλα ποσά και οι φόροι δεν συλλέγονταν σω-
    στά, τα έξοδα του κράτους ήταν περισσότερα από τα έσοδα. Το 1893 ο Τρικούπης κήρυξε
    πτώχευση και λίγο αργότερα η χώρα δέχτηκε Διεθνή Οικονομικό Έλεγχο, προκειμένου
    να πληρωθεί το υπέρογκο δημόσιο χρέος της.
    Στα μέσα του 19ου αιώνα η Ελλάδα, έχοντας ως πρότυπο τις προηγμένες χώρες της
    Δυσης, έκανε σημαντικές προσπάθειες εκσυγχρονισμού. Το Σύνταγμα του 1864,
    επηρεασμένο από τα Συντάγματα του Βελγίου και της Δανίας, προέκρινε το σύστημα της
    μίας Βουλής με θητεία τεσσάρων χρόνων. Όμως ο βασιλιάς Γεώργιος εξακολουθούσε να
    παρεμβαίνει στη λειτουργία του δημοκρατικού πολιτεύματος, επιβάλλοντας συχνά τη δική
    του άποψη.
    Μόνο την επόμενη δεκαετία και έπειτα από ενέργειες του Τρικούπη καθιερώθηκε η
    αρχή της δεδηλωμένης (1875). Σύμφωνα μ' αυτήν, ο βασιλιάς ήταν υποχρεωμένος να
    αναθέτει τον σχηματισμό κυβέρνησης στον αρχηγό του κόμματος που τον υποστήριζε η
    πλειοψηφία της Βουλής. Την εποχή αυτή δυο ήταν οι κυριότεροι πολιτικοί σχηματισμοί που εναλλάσσονταν στην εξουσία: το κόμμα του Χαρίλαου Τρικούπη, που υποστήριζε τον
    εξευρωπαϊσμό της χώρας και το αντίπαλο κόμμα του Θεόδωρου Δηλιγιάννη, που στηριζό-
    ταν στα πιο φτωχά κοινωνικά στρώματα.
    Τα χρήματα που δανείστηκε η Ελλάδα από το εξωτερικό στη δεκαετία του 1880, εξα-
    ντλήθηκαν γρήγορα. Την οικονομική κρίση επιδείνωσε και η κατάρρευση του εμπορίου
    της σταφίδας σε παγκόσμιο επίπεδο, καθώς η σταφίδα αποτελούσε το βασικό γεωργικό
    προϊόν που εξήγε η χώρα. Έτσι, η πτώχευση του ελληνικού κράτους το 1893 ήταν ανα-
    πόφευκτη.
    Εκτός από τα οικονομικά προβλήματα, το ελληνικό κράτος είχε να αντιμετωπίσει και
    το φαινόμενο της ληστείας. Συμμορίες ληστών, που ζούσαν συνήθως στην ύπαιθρο ανά-
    μεσα σε νομάδες κτηνοτρόφους, δρούσαν ως τα προάστια της πρωτεύουσας ενώ δημι-
    ουργούσαν ταραχές και στα σύνορα της χώρας. Το 1870, μάλιστα, ληστές απήγαγαν και
    δολοφόνησαν Άγγλους περιηγητές στο χωριό Δήλεσι της Βοιωτίας, δυσφημίζοντας την
    Ελλάδα στο εξωτερικό.
    Στο μεταξύ στην Κρήτη ξέσπασε ξανά επαναστατικό κίνημα, που ενισχύθηκε με στρα-
    τό και στόλο από την ελεύθερη Ελλάδα. Τότε η Τουρκία κήρυξε τον πόλεμο εναντίον της
    Ελλάδας. Καλά οργανωμένες τουρκικές δυνάμεις εισέβαλαν το 1897 στη Θεσσαλία και
    στη συνέχεια στη Στερεά Ελλάδα, νικώντας τον ελληνικό στρατό. Ο Ελληνοτουρκικός Πό-
    λεμος του 1897 τερματίστηκε μετά από παρέμβαση των Μεγάλων Δυνάμεων. Η Ελλάδα
    υποχρεώθηκε να πληρώσει στην Τουρκία μεγάλη χρηματική αποζημίωση. Για τον λόγο
    αυτό, πήρε νέο δάνειο από τις Μεγάλες Δυνάμεις, με τον όρο αυτές να διαχειρίζονται
    ορισμένα από τα έσοδα του κράτους.

    Την ίδια εποχή ο δημοτικιστής Γιάννης Ψυχάρης έγραφε: «Ένα έθνος, για να γίνει έθνος, θέλει δυο πράματα. Να μεγαλώσουνε τα συνορά του και να κάμη φιλολογία δική του».

    ReplyDelete
  15. Νομίζω πὼς ἡ κρίση ποὺ περνάμε ὑπερβαίνει κατά πολύ τὰ ὅρια ἑνός κράτους, ὁποιουδήποτε κράτους. Καὶ ἄν ὅπως λέτε

    Στα μέσα του 19ου αιώνα η Ελλάδα, έχοντας ως πρότυπο τις προηγμένες χώρες της Δυσης, έκανε σημαντικές προσπάθειες εκσυγχρονισμού

    σήμερα χρησιμοποιοῦμε τὸ ἴδιο λεξιλόγιο ἐνῷ ὸ ἐκσυγχρονισμός στὴ Δύση ἀπό τὰ τέλη τοῦ 19ου αἰῶνα ἐπισήμως ἔχει φανεῖ τὸ πόσο προβληματικός εἶναι. Κατά κάποιον τρόπο εἴμαστε παγκοσμίως ἠλίθιοι.

    Ἡ σημερινή κρίση άφορά τὸ τέλος τῆς ψευδαίσθησης τῆς ὕπαρξης κόσμου άντικειμενικοῦ, ξέχωρου ἀπό τὴν ἀνθρώπινη συνείδηση. Στὴν πραγματικότητα λοιπόν, μὲ αύτό τὸ ζήτημα νὰ μᾶς καίει , δὲν βρισκόμαστε στὸ ψυχορράγημα ἀλλά στὴ ΓΕΝΝΗΣΗ τοῦ ἑλληνισμοῦ.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Συμφωνώ Κωνστνατή. Το ένστικτό μου μου λέει πως οι μεταναστεύσεις και οι γενικότερες παγκόσμιες συνθήκες όπως έχω ξαναπεί θα γεννήσουν νέο πολιτισμό. Θα τεθούν νέες βάσεις και αρχές. Ακόμα και τα γεγονότα στη Συρία συγκλίνουν σε αυτό.

      Delete
    2. Bravo E.M. Μονο που ο νεος πολιτισμος ειναι και νεος και παλιος, ειναι παραξενο....το χαρακτηριστικο του είναι οτι είναι αργος, εν πασει περιπτώσει οχι επιταχυμενος από την ανθρώπινη απελπισια.

      Delete
    3. Δε κατάλαβα τι εννοείς είναι αργός. Αν εννοείς ότι θα αργήσει να μεταλλαχθεί, τότε ναι συμφωνώ, γιατί ψάχνει που θα πιαστεί για να χτιστεί αυτός ο νέος πολιτισμός.

      Delete
    4. Τὸ ἀντίθετο - λέω ὅτι ὁ πολιτισμός αὐτός ὑπάρχει, τὸν φέρουμε, καὶ ἐμποδίζεται ἀπό τὶς σπασμωδικές κινήσεις ποὺ εἶναι σύμφυτες μὲ τὸν δυτικό τρόπο ζωῆς καὶ συνοψίζονται στὸ νὰ τρέχεις καὶ νὰ μὴ φτάνεις.

      Προσθέτω καὶ κάτι τελείως ἄσχετο.

      Μὰ τελείως.

      Μπορεῖ ὁ κος Βαρουφάκης νὰ εἶναι λίγο τζιτζιφιόγκος ὅμως αὐτό ποὺ θέλει σύσσωμος ὁ ὲλληνιός λαός εἶναι νὰ δεῖ ἐπιτέλους ἕναν ἐκπρόσωπό του καὶ ἀκόμα καλύτερα τὸν κυβερνήτη του νὰ μὴν παίρνει έντολές ἀπό κανέναν.

      Νὰ εἶναι αὐτόβουλος.

      Delete
    5. Τότε διαφωνώ. Εγώ πιστεύω ότι βρισκόμαστε σε στάδιο μετάβασης. Δεν τον έχουμε αυτό τον πολιτισμό. Μιλώ για κάτι νέο εγώ.

      Delete
    6. Ὅλο σὲ μετάβαση βρισκκόμαστε καὶ τὸ νέο καταντάει ὁ τάφος.

      Delete
    7. Ποια μετάβαση; Σε όλη την ιστορία το χρήμα δε κάνει κουμάντο;

      Delete
    8. Τὸ χρῆμα εἶναι ἡ ἱστορία, δὲν κινεῖ τὴν ἱστορία.Τὸ χρῆμα δημιουργεῖ τὴν ἰστορία σὰν στόχος ποὺ πᾷς νὰ πετύχεις.Αύτή ὴ κίνηση εἶναι ἡ ἱστορία. Ὅμως ὁ στόχος δὲν φτάνεται ποτέ.

      Delete
    9. Έχω τελείως άλλη αντίληψη. Το χρήμα κινεί την ιστορία, όπως και τα πάντα, όμως φυσικά και δεν είναι η ιστορία. Έτσι μάθαμε όμως. Δε σημαίνει ότι αυτό είναι αυτονόητο. Όχι. Καθόλου αυτονόητο. Απλώς την ρυθμίζει σύμφωνα με τις βουλές του ανθρώπου με όποια ανάλογα απποτελέσματα. Όταν έχει κάποιος το στόχο το χρήμα όπως όλοι σχεδόν οι μαζοποιημένοι του 21ου, τότε δε θα υπάρχει ούτε πολιτισμός ούε ιστορία.

      Delete
    10. This comment has been removed by the author.

      Delete
    11. Ναὶ, συγγνώμη. Πρέπει νὰ ἐξηγηθῶ. Ἡ λέξη χρῆμα στὰ ἀρχαῖα ἑλληνικά σημαίνει πράγμα - καὶ μείς δὲ λέγαμε παλιά, ἔχεις πράμα; δηλαδή λεφτά. Κάθεται λοιπόν ὁ νεολαῖος σπίτι του καὶ τὰ... συγγνώμη, τεμπελιάζει, μπαίνει μέσα ἡ μάνα του φουριόζα καὶ τοῦ λέει, τράβα νὰ δουλέψεις βρὲ τεμπελχανά, νὰ βγάλεις κανά φράγκο ! Ἰδοῦ πῶς κινεῖται ἡ ἱστορία. Εἰδικά ἄμα ὸ νεαρός γίνει.... ἱστορικός !

      Θὰ μποροῦσε ὅμως καὶ νὰ τοῦ πεῖ, τράβα κάνε ὁ,τιδήποτε. Ἐ αὐτό τὸ ὸ,τιδήποτε εἶναι τὸ χρῆμα. Τί εἶναι τὸ χρῆμα ; Εἶναι μιὰ συμπυκνωμένη ΕΙΚΟΝΑ τοῦ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ - δὲν ἔχει τίποτα τὸ ὑλικό - ποὺ ἐκλαμβάνεται ὠς ἀναντίρρητη πραγματικότης. Εἶναι κάτι το ἄυλο ποὺ ἐκλαμβάνεται ὡς ὑλικό. Κατά καιροῦς χρῆμα δὲν εἶναι ἕνα μεταλλικό στρογγυλό πράγμα,ἀλλά ἕνας βαθμός στὸ σχολεῖο, ἡ δόξα, οἱ πληγές, ὁ βαθμός ἀγιοσύνης. Κάτι δηλαδή αὐθαιρέτως θεωρούμενο ὡς ἔχον ἄντικειμενική, δηλαδή σταθερή καὶ μεταβιβάσιμη ἀξία.

      Ὅλοι ξέρουμε ὅτι ἡ ψυχή ἔχει ἀναρίθμητες ἐκδηλώσεις. Ἡ ἑκάστοτε κοινωνία παραδέχεται ὅμως μόνον ὁρισμένες ἀπό αύτές. Αὐτές εἶναι τὸ χρῆμα.

      Γκέγκε ;

      Delete
    12. Παρεμπιπτόντως, τὸ χρῆμα μάλλον εἶναι άπό τὸ χρῆ, χρεών ἐστί. Δηλαδή, τὸ ἀναγκαίον, τὸ πρεπούμενο.

      Delete
    13. Ναι μάλλον όμως σου ξεφεύγει μαι μικρή λεπτομέρεια. Το ότι εδώ και πολλούς αιώνες χρήμα σημαίνει αυτό το χάρτινο υλικό ή τα κέρματα που απεικονίζουν τους αυτοκράτορες κλπ κλπ. Επομένως τελείως ιδεαλιστική η προσέγγισή σου.

      Delete
    14. "Παρεμπιπτόντως, τὸ χρῆμα μάλλον εἶναι άπό τὸ χρῆ, χρεών ἐστί. Δηλαδή, τὸ ἀναγκαίον, τὸ πρεπούμενο."

      Αφού είναι "το αναγκαίο", τότε γιατί δε τυπώνουμε νέα αναγκαία να ηρεμήσουμε; Τόσο δύσκολο είναι;

      Delete
    15. Άρα μήπως πρέπει να αλλάξει το χρήμα; Εγώ αυτό εννοώ νέο πολιτισμό.

      Delete
    16. Πρέπει νὰ ἀλλάξει ὴ σχέση τῆς συνείδησης μὲ τὸν κόσμο. Μᾶς ἔχουν δώσει τὴν ψευδαίσθηση ὅτι ἡ λεπτότης καὶ ἡ κατανόηση εἶναι μονάχα γιὰ τοὺς φιλοσόφους καὶ τοὺς ποιητές. Οἱ ὁποίοι μὲ τὴ σειρά τους πρέπει νὰ παράγουν βιβλία καὶ ἔργα τέχνης - ἄρα πότε νὰ προλάβουν νὰ σκέφτονται καὶ νὰ αἰσθάνονται, οἱ χριστιανοί ; Εἶναι ἀπίστευτοι οἱ μηχανισμοί τῆς ὑποκρισίας.

      Πολλές φορές ὁ κος Κιτσίκης μᾶς ἔχει πεῖ πόσο δύσκολο εἶναι νὰ γράφει καὶ νὰ μιλᾷ ἕνας διανοούμενος χωρίς νὰ εἶναι ὑμνητής καὶ δημιουργός, θὰ προσέθετα, τοῦ καθεστῶτος. Καὶ τὸ γιατί δὲν βρίσκεται στὸ χρῆμα. ἀπλούστατα, δὲν ὑπάρχει δημιουργία. Μόνο φανέρωση ὑπάρχει. Ἠ δημιουργία εἶναι μιὰ μποῦρδα, εἶναι ψυχολογικά ἀνύπαρκτη. Ἡ Δύση ἀπό τὸν καιρό τῆς Ἀναγέννησης ἔβαλε μπρός τὸ ἐγώ. Δὲν λέω ὅτι οἱ βυζαντινοί ἦταν ἄγιοι ἀλλά οὶ βυζαντινοί καλλιτέχνες δὲν ὑπέγραφαν τὰ ἔργα τους. Στὴ μετάβαση πρὸς τὴ Δύση βάζανε χείρ Δομηνίκου - τὸ χέρι ζωγράφισε, ὄχι ὁ ζωγράφος. Διότι ἀπλούστατα ἡ σκέψη δὲν μᾶς ἀνήκει.

      Ἀπό ποῦ προέρχεται ἡ σκέψη ποὺ μόλις κάνατε ; Ἀπό τὴν Οὐρουγουάη ; Ἀπό τὸν ἐγκέφαλο - μὰ κι ὸ έγκέφαλος, σκέψη εἶναι. Τὸ ἐγώ τῆς Δυσης εἶναι στὴν πραγματικότητα ἡ θρησκεῖα της, μεταφερμένη στὸ ἐσωτερικό τῆς ψυχῆς. Καὶ ἡ κοινωνία της μαζί. Δέν εἶναι ἀτομικό ἀλλά φαραωνικό στοιχεῖο. Μᾶς ἔχει διαλύσει ἡ Δύση μὲ τοὺς μηχανισμούς φαραωνοποίησης τοῦ έγώ. Τό σχολεῖο, πρῶτο καὶ καλύτερο, ὄνομα καὶ ἐπίθετο, παρουσιαστεῖτε, ἀρμ !
      Ὁ κος Πλεύρης ποὺ εἶναι γερμανικῆς κοπῆς τοῦ 19ου αἰῶνα - δηλαδή αύτά ποὺ λέει μοιάζουν μὲ τὸ γερμανικό ἐθνικό πρόγραμμα ἐείνης τῆςἐποχῆς, ποὺ φαίνεται στὸν Βιλαμόβιτς - προειδοποιεῖ - γιὰ νὰ σωθεῖ τὸ καταρρέον σύστημα καὶ νὰ μὴν ἔρθει Χ... θὰ ἔρθει κατανάγκην Χ..... (χάος, χοῦντα).
      Διότι ἔχει καταρρεύσει πλέον ἡ ψευδαίσθηση τοῦ ἐγώ, καὶ γιὰ νὰ βαστηχθεῖ χρειάζεται δεκανίκια, θὰ προσέθετα ἐγώ. Πῷς μιὰ ἀριστερή κυβέρνηση θὰ βαστήξει σχολεῖα, ἀστυνομίες, κ.λπ. ;Τί θὰ μαθαίνει στὰ παιδιά ; Ὑπογεννητικότητα ἔχουμε διότι δὲν ξέρουμε τὶ νὰ κάνουμε τὰ παιδιά μας, άφοῦ δὲν ξέρουμε τί νὰ τοῦς μάθουμε.

      Delete
  16. Τὸ θέμα ἀνατολη-δύση εἰνα θεολογικό. Ἡ Δύση ἔχει διαμορφωθεῖ ἐπί τῆς βάσης μιᾶς ἐσχατολογικῆς ἐρμηνείας τοῦ Χριστιανισμοῦ. Γιὰ νὰ ξεφύγουμε πρέπει νὰ ζοῦμε στὸ παρόν.

    ReplyDelete
  17. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  18. Σχόλιο ἐπηρεασμένο ἀπό τὴν περίπτωση τοῦ ὺπουργοῦ κου Γιάννη Πανούση, ποὺ φάνηκε ὁ ἄνθρωπος νὰ δίνει τὸ πράσινο φώς σὲ ποινικούς κρατούμενους νὰ ἐκτελέσουν ἐξωδικαστικά κατηγορούμενο γιὰ παιδοκτονία θυμίζοντας πρακτικές ἀντικατάστασης τῆς ἐπίσημης κρατικῆς ἐξουσία ἐκ μέρους κομμουνιστικῶν, φασιστικῶν ἤ ἄλλων κομμάτων ποὺ χτίζουν παράλληλη ἐξουσία μὲ ὅπλο τὶς ἐκτελέσεις.

    Ὁ ἰμπεριαλισμός μπορεῖ νὰ ἰδωθεῖ σὰν ἕνας παγκόσμιος μαγνήτης.

    Στὴν πραγματικότητα, εἶναι ἕνας βωμός ἀνθρωποθυσιῶν, ὅπου ἡ θυσία δὲν εἶναι παρεπόμενο, ἀλλά αὐτοσκοπός.

    ReplyDelete
  19. Ὁ Χριστιανισμός ὅπως καὶ ἄλλες θρησκεῖες πρίν ἀπὸ αὐτόν, π.χ.οἱ γυμνοσοφιστές τῶν Ἰνδιῶν, εἶναι τελείως ξεκάθαρος - ´οχι βία. ἀλλά ὄχι βία σημαίνει καὶ ὄχι ψυχολογική βία. Τὸ καταδικάζουμε τὴ βία ἀπόπου κι ἄν προέρχεται εἶναι βέβαια ἐπιχείρημα τῆς πλάκας, διότι σημαίνει ὅτι τὴ βία τὴν ἀσκοῦνε μόνο τὰ δικά μας ὄργανα.

    Ἐπειδή ἡ Ἑλλάδα δὲν εῖναι κράτος, καὶ ἐπειδή τὸ κράτος τῆς Δυτικῆς Εύρώπης εἶναι η Ἀπόλυτη Μοναρχία, ποὺ σύμφωνα μὲ τὸν μελετητή ντὲ Τοκβίλ ΠΡΟΕΚΤΑΘΗΚΕ μὲ τὴ Γαλλική Ἐπανάσταση - ἐνδεχομένως ΚΑΙ μὲ τὴν Ὀκτωβριανή, θὰ προσέθετε κανείς μὲ ἐπιφύλαξη - ἡ κρατική ἐξουσία στὴν Ἑλλάδα εἶναι δοσιλογική ἐξ ὀρισμοῦ. Τῶρα στὴν κρίση φαίνεται ὁ ἀληθινός χαρακτήρας τοῦ Νεοελλήνικοῦ κράτους. Ὑπέρτατο Καταστατικό ἔγγραφό του, ἀνώτερο σὲ ἰσχύ ἀπό τὸ Σύνταγμα, εἶναι τὸ παλιόχαρτο ποὺ λέει πόσα χρωστάμε. Καὶ δίπλα στὸ παλιόχαρτο αὐτό ὑπάρχει ἕνα ἄλλο ποὺ λέει, δὲ φτάνει ποὺ θὰ χρωστάτε στὸ διηνεκές, θὰ πρέπει νὰ ξεσπιτώσετε τὶς μισές οἰκογένειες, νὰ πετάξετε τοὺς γέρους στὸ δρόμο κ.τ.λ. κ.τλ. καὶ γενικῶς νὰ πεθάνετε. Ἐ, κι αὐτά τὰ δῦο παλιόχαρτα κάθονται καὶ τὰ`δέχονται ὅλες οἱ κυβερνήσεις. Γιατί;

    Διότι ἄνευ αὐτῶν ΔΕΝ ΘΑ ΗΤΑΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ. Σὲ αὐτό τὸν φαῦλο κῦκλο ἔχουμε μπλέξει.

    ReplyDelete